Pages

maanantai 11. tammikuuta 2021

Joulu / Christmas


Oi joulu, oi joulu, olitpas ihana ja rento ja rauhallinen ja kaunis ja luminen!
/ Oh Christmas, oh Christmas, you were lovely and relaxed and peaceful and beautiful and snowy!

Keramiikka-töitäni jotka sain kotiin sopivasti jouluksi. Kynttiläkipot olivat kokeiluja ja pidin ne itse, mutta harmitti kun en ehtinyt tekemään lisää - olisivat olleet ihan täydellisiä joululahjoja! Mutta, annoin kyllä paljon muita töitäni lahjaksi ja nekin toivottavasti ilahduttivat :) 
/ Some ceramics I got home just in time for Christmas. Those candle holders were experiments and I left them myself but I was bit sad that I didn't have time to make more - they would've been perfect christmas gifts! But I did give lots of my other works as presents and I hope they delighted as well :) 

Tein joulukuussa monta tähteä paperipusseista - niin helppoa ja niin hieno lopputulos!
/ I made many starts of our paper bags in December - so easy and so great result!

Kaikki paitsi muki itsetehtyjä. Tänä vuonna aion opetella tekemään täydellisen mukin itselleni :) 
/ All expect the mug is self-made. This year I will learn to make a perfect mug for myself :) 

Teetin myös pitkästä aikaa kortteja, tässä jouluiset versiot. 
/ I also made some cards, here's the christmas-set. 

Tilasin töistä piparkakkutaikinaa ja tehtiin kasa pipareita ystäväni (ja tyttöjen) kanssa joulun jälkeen. Parhaita pipareita mitä ollaan ikinä maistettu, ai että. Pitää udella olisko taikinaa vielä jossain jemmassa :))
/ I bought some gingerbread-dough from work and we made a pile of cookies with my friend (and girls) after christmas. The best gingerbread cookies we've ever had, oh yum. I must ask if they still have some dough left :))


Näistä pidin tuon vaalean leikkuulaudan ja sen alla olevan ruskean pannunalusen ja myös tällaisia aion tehdä tänä vuonna lisää. 
/ I kept the white-ish cutting board and the brown pot coaster and I will make more like these this year too.

Syksy-setti. Kortteja löytyy vielä, molempia settejä, jos joku haluaa tilata. Sähköpostilla onnistuu :)
/ Autumn-set. I still have cards, both sets if you'd like to order. You can email me :) 

Ennen joulua oli kiire mutta ei mikään paniikki-kiire. En tosiaan tehnyt mitään isoa siivousta, en leiponut enkä tehnyt mitään jouluruokia ja riisipuuroakin syötiin vasta joskus välipäivinä. Silti kaikki mitä piti, tuli tehtyä ja oli hyvä olla. Leppoisa, mukava joulu, juuri sellainen kun pitikin. 
/ It was busy before christmas but no panic-busy. I really didn't make any big cleaning, didn't bake or made any christmas foods and we even ate rice porridge after christmas. Still everything that needed to be done was done and it was all good. Cosy, nice christmas, just the way it was supposed to be. 

Ja minä niin onnellisena lumisessa metsässä jouluaattona. Toiveeni toteutui. 
/ And me, so happy in the snowy forest on Christmas eve. My wish came true. 

Hehe, tämä piti tehdä heti selväksi ;) 
/ It says: "Dad's and Mom's. Kids: hands off you pigs!!" Haha, just to make it clear ;) 

Joulun jälkeen muutaman kirpparin kierros ja tavoitteena löytää toppahousut itselle ja talvikengät Ellille. Molemmat löytyi ja lisäksi tämä ihana villatakki! 
/ Did a little flea market round after christmas, hoping to find winter pants for me and winter shoes for Elli. Found them both and also this lovely cardigan!


Joulu meni aika liki näissä tunnelmissa - kuvasta puutuu vaan suklaat :) 
/ This is how I spent almost the whole christmas - just the chocolates are missing form the picture :) 

    Sellainen oli joulu - ja joulukuu. 
Seuraavaksi palaan vielä marraskuuhun sillä sekin oli ihana! 
/ So that was Christmas - and December. 
Next I'll get back to November because it was lovely too!

2 kommenttia :